این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

چرا باید هر روز چیزی بنویسیم : دلیل اول

{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

از ابتدای پدیدار شدن روانکاوی بعنوان یک علم ، اساس آن بر این قرار داشت که اگر یک فرد عصبی بتواند حشم و نفرت سرکوب شده خود را به روانکاو ابراز کند از عوارض آن و اضطراب رهایی خواهد یافت و این روند شاهدی بر این مدعاست که از سرکوب امیال طبیعی و غرایز در سطحی ناخود آگاه خشم و خصومت تولید می شود و خشم انباشته شده در ضمیر ناخودآگاه بصورت علائم بیماری عصبیت و اضطراب ظاهر می گردد و فرد احساس بی قراری می کند … وقتی افراد رنجهای نهفته و خشم های واخورده را به روانکاو گفته و عقده دل را باز می کنند ، آرامش می یابند .

بخشهایی از کتاب تکنیک نوشتن در روانکاوی نوشته دکتر شاهرخ علیمرادیان

اولین دلیل برای اینکه باید هر روز چیزی بنویسید این است که با نوشتن استرس را از ذهن خود خارج می کنید و آنرا بروی کاغذ می آورید . با توجه به متن بالا می بینید که نوشتن یکی از راههای انتقال احساسات است ، شما می توانید با نوشتن فشارها و بهم ریختگی فکری خود را بروی کاغذ مشاهده و مدیریت کنید در حالی که این کار در ذهن ممکن نیست .

هرچه بیشتر بنویسید مطالب بهم ریخته بیشتری را بروی کاغذ آورده اید ، حال این مطالب روی کاغذ قابلیت بررسی و دسته بندی را پیدا کرده اند در حالی که دسته بندی و بررسی مجدد این افکار در ذهن غیر ممکن می نماید .

هیچ لزومی ندارد که هر چیزی که می نویسید منتشر کنید ، اما حتما در میان نوشته هایتان مطالبی را که به نظر می رسند برای انتشار مناسبند ، پیدا می کنید . پس هر روز هر چه به ذهنتان خطور می کند بنویسید تا احساس سبکی کنید و ذهنی منظم و منسجم داشته باشید .

شما می توانید از سایت Twitter برای نوشتن استفاده کنید . Twitter چیست ؟

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "چرا باید هر روز چیزی بنویسیم : دلیل اول"

ارسال یک نظر