این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

انجام جستجوهای دقیق و سریع در ubuntu با استفاده از Beagle

تگها : ، ، ،
{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }
یکی از مشکلاتی که در هنگام شروع به کار با اوبونتو با اون مواجه شدم عدم وجود یک سیستم جستجوی مناسب بود. گرچه سیستم جستجوی اوبونتو ساده و تقریبا دقیق است اما به نظر من امکانات کافی برای یک جستجوی راحت و به دست آوردن یافته‌های دقیق را ندارد، بعلاوه به دلیل عدم indexing سرعت یافتن فایل‌ها بخصوص در مورد هاردهای با ظرفیت بالا بیش از اندازه کند و طولانی است.
برای رفع این مشکل می‌توان از برنامه Beagle استفاده کرد. این برنامه فایل‌ها را در زمان ایجاد شدن، ایمیل‌ها را در زمان دریافت، گفتگوهای اینترنتی را در زمان انجام گفتگو و صفحات وب را هنگام لود شدن و بسیاری منابع دیگر را index کرده و قابل جستجو می‌سازد. در مورد تمامی فایل‌ها Beagle نه تنها نام فایل بلکه محتوا و metadataها را نیز index می‌کند.

نصب و تنظیم
برای نصب Beagle در ترمینال دستور زیر را وارد نمایید
sudo apt-get install beagle

بعد از نصب برای اجرا در ترمینال دستور beagled را وارد کنید و برای اطمینان از اجرای برنامه از دستور beagle-ping استفاده کنید، در صورتی که برنامه به درستی نصب و اجرا شده باشد باید پیغامی مشابه تصویر زیر دریافت کنید.


برای تنظیمات لازم دستور beagle-settings را در ترمینال وارد کنید.



گزینه اول را برای راه اندازی Beagle به صورت خودکار علامت بزنید و گزینه دوم را در صورتی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید به منظور متوقف کردن ایندکسینگ و صرفه جویی در مصرف باتری بدون تیک باقی بگذارید.
در زبانه indexing محل‌هایی را که می‌خواهید فایل‌های موجود در آن جستجو شوند (general) و یا جستجو نشوند (privacy) را مشخص کنید.



در زبانه data sources منابعی را که می‌خواهید ایندکس شوند مشخص کنید.



اجرا و استفاده
برای اجرای Beagle می‌توانید از دستور beagle-search استفاده کنید. برای سهولت دسترسی می‌توانید یک لانچر به پنل خود اضافه کنید، برای این کار روی پنل راست کلیک کرده و گزینه add to panel و سپس custom application luncher را انتخاب کنید و فیلدها را مطابق تصویر زیر کامل کنید.



پس از انجام تمام تنظیمات بالا و انجام ایندکسینگ توسط Beagle می‌توانید یک جستجوی سریع و موثر با یافته‌های دقیق داشته باشید.




Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "انجام جستجوهای دقیق و سریع در ubuntu با استفاده از Beagle"

ارسال یک نظر