این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

موسسه استاندارهای ملی امریکا ANSI

تگها :
{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

موسسه استاندارد‌های ملی امریکا (American National Standards Institute)

یک سازمان غیر انتفاعی و غیر دولتی در امریکا است که استانداردهایی که توسط موسسات استانداردسازی، آژانس‌های دولتی، گروه‌های مصرف‌کننده، شرکت‌ها و ... تهیه شده‌اند را تأیید کرده و به تولید‌کنندگان آن‌ها اعتبار می‌بخشد. سازمان ANSI خود استاندارد به وجود نمی‌آورد بلکه استانداردهای تولید شده را بررسی و تأیید می‌نماید، تطبیق این استاندارها با استانداردهای جهانی نیز دستورکار این موسسه است. این استانداردها تضمین می‌کنند که محصولات دارای عملکرد و ویژگی‌های یکسانی باشد و مصرف‌کنندگان محصولاتی با همان مشخصات استفاده کنند. وظیفه اصلی این سازمان ایجاد پل ارتباطی بین صنعت کامپیوتر، دولت و سازمان‌های استانداردسازی بین‌المللی است که در جهت تشویق شرکت‌ها به پیروی از استانداردها فعالیت می‌کند.

ANSI که در ابتدا با همکاری سه نهاد ملی و پنج جامعه مهندسی در سال 1918 تشکیل شد، امروز بیش از 125000 عضو دارد، از جمله شرکت‌های ملی و بین‌المللی، نهادهای دانشگاهی، نمایندگان کارگری، سازمان‌های تجاری، سازمان‌های مصرف کنندگان و آژانس‌های دولتی. تولید کنندگان معتبر می‌توانند با ارائه استانداردهای ممکن به ANSI، از این سازمان تأییدیه دریافت کنند. اگرچه ANSI سازمانی کاملاً خصوصی است اما دولت آمریکا به استفاده از استانداردهای ملی امریکا کاملاً وابسته شده است این بدین معنی است که بسیار از استانداردهایی که در ANSI تأیید می‌شوند مورد حمایت و استفاده دولت قرار می‌گیرند.

ANSI همچنین نقش مهمی در صنعت کامپیوتر ایفا می‌کند، زیرا هم سخت‌افزارها و هم نرم‌افزارها می‌توانند تأییدیه ANSI را دریافت کنند. تولید کنندگان نرم‌افزار می‌توانند پس از استاندارد شدن یک زبان توسط ANSI، کامپایلرهای عمومی برای آن زبان را تهیه کنند.


برای مطالعه بیشتر

سایت رسمی ANSI

صفحه ANSI در ویکی‌پدیا انگلیسی

صفحه ANSI در ویکی‌پدیا فارسی

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "موسسه استاندارهای ملی امریکا ANSI"

ارسال یک نظر