این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

چگونه با Simple Password یک کلمه عبور قوی و قابل بازیابی درست کنیم

تگها : ،
{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

درست کردن کلمه‌های عبور مناسب و امن و به خاطر سپردن اون‌ها کار آسونی نیست، حالا تصور کنید که نیاز دارید تعداد زیادی از این کلمه‌های عبور رو که برای سایت‌ها و سرویس‌ها و ... درست کردید، بخاطر بسپرید. خیلی‌ها برای راحتی کار از یک کلمه عبور به صورت عام برای همه سایت‌ها و سرویس‌ها استفاده می‌کنند که از نظر امنیتی درست نیست به این دلیل که اگر کسی به این کلمه عبور دسترسی پیدا کنه در واقع به تمام اطلاعات و سایت‌ها و سرویس‌های شما دسترسی پیدا می‌کنه.

برای درست کردن کلمه‌های عبور امن که نیازی هم نیست اونا رو به خاطر بسپرید یه راه حل بسیار ساده وجود داره. سایت Simple Password یک سرویس آنلاین ارائه می‌کنه که توسط این سرویس شما به راحتی می‌تونید کلمه‌های عبور قوی تهیه کنید، به این صورت که با دادن نام سایت مورد نظر به همراه یک کلمه عبور عام به این سرویس شما یک کلمه عبور قوی دریافت می‌کنید. درسته که این کلمه عبور به دلیل پیچیدگی زیاد قوی است اما بخاطر سپردن اون کار دشواری است، اما نگرانی وجود نداره به این خاطر که این سرویس با استفاده از ترکیبی از نام سایت و کلمه عبور عام شما این کلمه عبور رو تهیه می‌کنه پس هر زمان که نام سایت و کلمه عبور عام خودتون رو به این سرویس بدید می‌تونید کلمه عبور رو دوباره بدست بیارید، پس کافی فقط کلمه عبور عام خودتون رو به خاطر بسپارید.

Magical Snap - 2009.08.30 19.23 - 001

اگر از این سرویس استفاده کردید حتماً این دو نکته رو فراموش نکنید؛ اول به کسی درباره اینکه از این سرویس استفاده می‌کنید چیزی نگید و دوم اینکه از یک کلمه عبور قوی به عنوان کلمه عبور عام استفاده کنید و سعی کنید از این کلمه عبور به خوبی محافظت کنید.

Magical Snap - 2009.08.30 19.24 - 002

این هم یک تجربه شخصی: در قسمت وارد کردن نام سایت هیچ محدودیتی وجود نداره پس برای امنیت بیشتر می‌تونید یک الگوی خاص برای وارد کردن نام سایت‌ها داشته باشید برای مثال یک عدد خاص رو به ابتدا یا انتهای نام سایت‌ها اضافه کنید. اگر الگوی خاص خودتون رو داشته باشید حتی اگر کسی به کلمه عبور عام شما دسترسی پیدا کرد و می‌دونست که شما از این سرویس استفاده می‌کنید، باز هم نمی‌تونه کلمه عبور شما رو بدست بیاره.

Simple Password

کلید واژه: ،

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "چگونه با Simple Password یک کلمه عبور قوی و قابل بازیابی درست کنیم"

ارسال یک نظر