این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

تصفیه GMail

تگها : ، ،
{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

یکی از امکانات بسیار مفید و کاربردی Gmail که تقریبا در اکثر سرویس‌های ایمیل هم وجود دارد امکان تصفیه یا filter کردن ایمیل‌هاست. این کار با تعیین یک سری از قوانین صورت می‌گیرد، این قوانین اول مشخص می‌کنند که کدام ایمیل‌ها مدنظر هستند و بعد تعیین می‌کنند که چه کاری باید در مورد آنها باید صورت بگیرد.

برای ایجاد یک filter به قسمت settings رفته و روی زبانه filters کلیک کنید.

2009.12.17 21.21.31_001

گزینه Create a new filter را انتخاب کنید. 

در این بخش باید ایمیل‌های مدنظر را با تعیین قوانین خاص مشخص کنید. برای ارسال کننده خاص از from، دریافت کننده خاص to، موضوع خاص subject، دربردارنده کلمه یا عبارتی خاص Has the words و بدون کلمه با عبارتی خاص Doesn't have استفاده کنید. در تمامی این فیلدها می‌توانید از عملگرهای جستجو AND و OR استفاده کنید و برای جایگزینی حروف نامشخص از * کمک بگیرید.

2009.12.17 21.23.58_002

بعد از مشخص کردن ایمیل‌های مورد نظر باید تعیین کنید که چه کار یا کارهایی هنگام دریافت این ایمیل‌های خاص باید انجام شود.

امکاناتی که Gmail در اختیار کاربران قرار داده به ترتیب از این قرار است : ایمیل آرشیو شود (در inbox نمایش داده نشود) – خوانده شده حساب شود – ستاره دار شود – برچسب بخورد – به یک ایمیل دیگر ارسال شود – حذف شود – هرگز هرزنامه تلقی نشود – یک پاسخ از قبل تعیین شده دریافت کند.

2009.12.17 21.33.12_003

در اینجا با زدن کلید create filter کار تمام شده و عمل تعیین شده بر روی تمامی ایمیل‌هایی که پس از این با مشخصات تعیین شده مطابقت داشته باشند اعمال می‌شود. برای این که این filter بر روی ایمیل‌های قدیمی که دارای همان شرایط هستند نیز اعمال شود کافی است گزینه Also apply filter to conversations below را تیک بزنید.

 

سایت lifehacker یک سری از این filterها را آماده کرده که شما می‌توانید به راحتی آنها را دریافت کرده و به Gmail خود اضافه کنید. برای این کار ابتدا به قسمت settings زبانه Labs رفته و Filter import/export را فعال کنید.

2009.12.17 21.44.40_005

2009.12.17 21.43.59_004

سپس این فایل xml را دانلود کنید. از قسمت settings زبانه filters گزینه Import filters را انتخاب کرده فایل دانلود شده را به Gmail اضافه کنید.

2009.12.17 21.50.18_007

لازم به ذکر است که این filterها نه ایمیلی را حذف می‌کند و نه ایمیلی را به آدرسی دیگر ارسال می‌کند، بلکه فقط ایمیل‌ها را برچسب گذاری می‌کند. شما خودتان می‌توانید بعدا هرکدام از این filterها را حذف کنید یا به دلخواه خود تعییر دهید.

با استفاده از امکان export شما هم می‌توانید filterهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.


del.icio.us Tags: ,,

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "تصفیه GMail"

ارسال یک نظر