این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

تاریخچه بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان Amazon

تگها :
{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

تا به حال هزاران مقاله در مورد اینترنت و تأثیر آن بر تجارت به نگارش درآمده و در اکثر آنها Amazon یک نمونه موفق از تجارت اینترنتی (تجارت الکترونیکی) معرفی شده است.

در سال 1995، Jeff Bezos پس از آشنایی با اینترنت و مشاهده پتانسیل موجود در آن شغل خود را در Wall Street رها کرد و فروشگاه اینترنتی Amazon به راه انداخت. جف معتقد بود که اینترنت این پتانسیل را دارد که به شرکت‌های کوچک و نوپا امکان حضور در بازار واقعی را بدهد و از بین تمامی محصولات موجود بر روی بازار کتاب تمرکز کرد. یکی از دلایل تمرکز روی کتاب این بود که کتاب دارای ماندگاری بود و برعکس محصولاتی مانند مواد غذایی یا وسایل آرایشی بهداشتی که برای مدت محدودی قابل نگه‌داری هستند، می‌شد در صورت عدم فروش آنرا برای مدت بیشتری نگه‌داری کرد. دلیل دیگری نیز وجود داشت و آن دسته بندی آسان‌تر کتاب بر اساس نام پدیدآور، عنوان، موضوع و ... بود که به کمک آن مشتریان به راحتی می‌توانستند آنچه را که می‌خواهند بیابند، به همین دلیل برعکس محصولاتی مانند لباس که انتخاب کردن آن بدون دیدن کاری است دشوار، محصولات کمتری بازپس فرستاده می‌شد.

بزوس شهر سیاتل در واشنگتن را برای تاسیس دفتر مرکزی در نظر گرفت. دلیل این کار وجود سه انبار بزرگ کتاب امریکا در این شهر است که به دلیل سهولت حمل و نقل کمک زیادی به افزایش سرعت پاسخ‌گویی به خریدها می‌کند. این شرکت تازه تاسیس نام خود را از بزرگترین رودخانه دنیا اقتباس کرده که به خوبی هدف بنیان گذار آنرا که تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی است روشن می‌کند.

در سال‌های اخیر دامنه محصولات ارائه شده در Amazon از حد کتاب بسیار فراتر رفته و طیف وسیعی از محصولات از جمله موسیقی، فیلم، اسباب بازی، تجهیزات کامپیوتری، وسایل الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس و جواهرات، وسایل ورزشی و ... را شامل می‌شود.

در سال 1999 آمازون بیش از 13 میلیون مشتری داشت که 18 میلیون محصول را خریداری کرده بودند، این آمار Amazon را به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تبدیل کرده است. هنچنین با عرضه عمومی سهام Amazon در می 1997 این فروشگاه بر روی Wall Street نیز تاثیر گذاشت و در کمتر از یکسال قیمت سهام آن از حدود 5 دلار به بیش از 60 دلار رسید.

 

 

در ویکی پدیا درباره آمازون چنین آمده:

Amazon.com, Inc. (NASDAQ: AMZN) is an American-based multinational electronic commerce company. Headquartered in Seattle, Washington, it is America's largest online retailer, with nearly three times the Internet sales revenue of the runner up, Staples, Inc.

Jeff Bezos founded Amazon.com, Inc. in 1994 and launched it online in 1995. It started as an on-line bookstore but soon diversified to product lines of VHS, DVD, music CDs and MP3s, computer software, video games, electronics, apparel, furniture, food, toys, etc. Amazon has established separate websites in Canada, the United Kingdom, Germany, France, Japan, and China. It also provides international shipping to certain countries for some of its products.

On January 15, 2009, a survey published by Verdict Research found that Amazon was the UK's favorite music and video retailer, and came third in overall retail rankings.

مدخل کامل amazon در ویکی پدیا
del.icio.us Tags: ,

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "تاریخچه بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان Amazon"

ارسال یک نظر