این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

امکانات جدید Google Reader

تگها :
{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

امروز دو امکان جدید به گوگل ریدر اضافه شده که به کاربران کمک می‌کند تا مطالب جالب و مفید بیشتری را به راحتی بیابند.

امکان اول بخشی است به نام Explore که شامل دو قسمت Popular items و Recommended sources است.

Snap_2009.10.23 11.10.50_001

در بخش Popular items گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خاصی تصاویر، ویدیوها و مطالب برتر را یافته و آنها را با نظمی که فکر می‌کند کاربر آنرا می‌پسندد به نمایش می‌گذارد. مطالبی که در این بخش نمایش داده می‌شود محدود به فیدهایی که کاربر مشترک آنهاست، نمی‌باشد و گوگل سعی می‌کند از سراسر وب مطالب را جمع‌آوری و در این بخش به نمایش بگذارد.

بخش دوم یا Recommended sources همان بخش قدیمی recommendations است که تابحال به در صفحه اول سمت راست بالا به نمایش در‌می‌آمد. در این بخش گوگل با استفاده از آمار بدست‌آمده از فیدهایی که کاربر مشترک شده، مطالبی که به اشتراک گذاشته و یا آنها را Like زده و همچنین Web History (در صورت وجود) لیستی از فیدهایی را تهیه و ارایه می‌کند که بنظر می‌رسد با علاقمندی‌های کاربر همخوانی دارد.

 

امکان دوم Personalized ranking است.

Snap_2009.10.23 11.12.02_003

زیر هر فید یا فولدر در قسمت settings گزینه‌ای اضافه شده به نام sort by magic که با انتخاب آن گوگل مطالب موجود را بر اساس موادری که توسط کاربر به اشتراک گذاشته شده یا Like زده شده مرتب می‌کند. در این نوع مرتب سازی با توجه به علاقه کاربر مطالب جالب‌تر بالاتر قرار می‌گیرد. هرچه کاربری مطالب بیشتری به اشتراک بگذارد یا Like بزند Personalized ranking بهتر کار می‌کند.

del.icio.us Tags:

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "امکانات جدید Google Reader"

ارسال یک نظر