این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

بهترین جایگزین‌های Photoshop

تگها : ، ،
{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }
تا حالا براتون پیش اومده که پشت کامپیوتری بشینید که Photoshop نداره؟ تو این جور مواقع چه کار می‌کنید؟


راه حل اول - استفاده از نسخه‌ی همراه Gimp

GIMP چیست؟
خوب در ابتدای امر شاید سوال کنید که گیمپ چیست و به چه دردی می‌خورد؟ امروزه برنامه‌های گرافیکی مانند Adobe Photoshop در زمینه‌های مختلف کاربردهای زیادی دارند. اگر بخواهیم ساده بیان کنیم، گیمپ فوتوشاپ دنیای لینوکس است. در صورتی که با این برنامه آشنا باشید، در استفاده کردن و درک مفاهیم موجود در گیمپ بسیار جلو هستید. گیمپ یک برنامه قدرتمند ایجاد فایل‌های گرافیکی و پردازش تصویر در لینوکس می‌باشد. آغاز پروژه گیمپ به ایجاد GTK باز می‌گردد. در حقیقت GIMP ایجاد شد تا GTK ایجاد شود. گیمپ مخفف Gnu Image Manipulation Program می‌باشد.

برای اطلاعات کامل‌تر راهنمای مقدماتی GIMP را مشاهده کنید.

برای دریافت نسخه‌ی قابل نصب به صفحه اصلی نرم‌افزار مراجعه کنید و برای دریافت نسخه‌ی قابل حمل به صفحه‌ی نرم‌افزار در PortableApps مراجعه کنید.


راه حل دوم - استفاده از ویرایشگرهای تحت وب

تعداد زیادی ویرایشگر تحت وب وجود دارند که می‌توانند جایگزین‌های مناسبی برای Photoshop باشند. این ابزارهای تحت وب به کاملی نسخه‌ی اصلی برنامه نیستند اما امکانات اولیه خوبی را ارائه می‌کنند. مهمترین نکته در مورد این ابزارها عدم استفاده از منابع سیستم است به این معنی که تمامی پردازش در سرور انجام می‌شود و نیازی به یک کامپیوتر پرقدرت برای استفاده از آنها وجود ندارد و حتی روی کامپیوترهای قدیمی و با رم کم هم قابل استفاده هستند.

از میان این ابزارها که فهرست کامل و خوبی از آنها را می‌توانید در 1stwebdesigner مشاهده کنید دو ابزار را در ادامه معرفی می‌کنم.


۱- Pixlr

یکی از بهترین ابزارهای تحت وب است که برای استفاده‌های غیر تجاری طراحی شده و استفاده از آن رایگان است. قابلیت ویرایش تصاویر ذخیره شده در کامپیوتر و همچنین تصاویر روی وب به همراه طیف وسیعی از امکانات از جمله ابزارهای اولیه ویرایش تصویر، امکانات تغییر اندازه و جهت تصاویر، امکان استفاده از فیلترهای مختلف و پشتیبانی از لایه‌ها از محاسن این ابزار محسوب می‌شود. این ابزار بسیار سبک بوده و نیازی به اینترنت پرسرعت برای استفاده از آن وجود ندارد.
 


این ابزار توسط خود کمپانی Adobe توسعه دهنده Photoshop طراحی شده. طراحی و امکانات این سایت بی‌نظیر است اما برای استفاده به اینترنت پرسرعت نیاز است. بخش رایگان امکانات کامل ویرایش و همچنین ۲ گیگابایت فضای رایگان جهت ذخیره تصاویر را دارد و برای دسترسی به فضای بیشتر باید هزینه‌ آن پرداخت شود.




راه حل سوم - استفاده از Jetpack Image Editor

این ابزار مانند یک افزونه در مرورگر Firefox نصب می‌شود و با رایت کلیک کردن روی هر تصویر می‌توان آنرا در خود مرورگر ویرایش کرد. برای نصب این ابزار به این صفحه مراجعه کنید.



راه حل چهارم - استفاده از نسخه قابل حمل Photoshop

برای دریافت نسخه قابل حمل Photoshop از این صفحه استفاده کنید.

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "بهترین جایگزین‌های Photoshop"

ارسال یک نظر