این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

بهت زدگی در دنیای سایبر یا چگونه زندگی سایبر خود را مدیریت کنیم

{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

اینروزها بسیاری افراد در برابر وب 2 و شبکه های اجتماعی و مفاهیم این چنینی و انبوه اطلاعاتی که روز به روز به حجم آن افزوده می شود ، احساس بهت زدگی می کنند .

تعداد زیاد وبلاگها و وبسایت های محبوب ، خوراک های بسیار زیاد ، هزاران دوست که افکارشان را توییت می کنند ، شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک و فرندفید و … ، به روز کردن وبلاگ ( در برخی از موارد حتی چندین وبلاگ! ) و تولید محتوا ، به همراه مسائل خانوادگی و شغل و زندگی خارج از دنیای اینترنت باعث می شود که افرادی که با این حوزه آشنا شده اند دچار سردرگمی و احساس عقب بودن کنند .

اغلب کسانی را می بینیم که دچار این سردرگمی شده اند در نتیجه می خواهند که اینترنت را ترک کنند ، وبلاگ نویسی را رها کنند و در همه جا به دنبال کلید Mark all as read می گردند . در چنین مواقعی اگر به این پنج نکته توجه کنید و آنها را به کار برید می توانید در برابر این سردرگمی خود را پیدا کنید .

نکته اول - شما در این دنیا تنها نیستید

همواره این همه نوآوری ، اطلاعات ، مطالب نخوانده و کارهای عقب افتاده در زندگی هر کس ممکن است روی هم انباشته شود . پس همیشه سعی کنید از تجربیات دیگران در رویارویی با این مسائل استفاده کنید و هیچ گاه نا امید نشوید .

نکته دوم - روی کارهای اصلی تمرکز کنید

کارها را اولویت بندی کنید و از بعضی از کارها که اهمیت کمتری دارند صرف نظر کنید . این نکته را در نظر بگیرید که همه افرادی که در زندگی با آنها روبرو می شوید فیس بوک ، توییتر و یوتیوب را نمی شناسند پس به عنوان یک انسان واقعی که خارج از دنیای سایبر زندگی می کند باید گاهی نیز به مسائل زندگی که دارای اهمیت هستند رسیدگی کنید . گاهی پرداخت قبض را از طریق مراجعه به بانک تجربه کنید یا برای فهمیدن نتیجه فوتبال به جای مراجعه به سایت بازی را تماشا کنید .

نکته سوم - هوشمند عمل کنید

هوشمند عمل کردن به معنی بی تفاوتی در برابر همه چیز نیست ، کافی است انتخاب کنید که انجام کدام کار وقت کمتری از شما می گیرد و نتیجه آن بیشتر شما را راضی می کند . لزومی ندارد که شما عضو تمام شبکه های اجتماعی شوید یا درباره همه چیز اطلاع داشته باشید ، اگر قصد کنید تمام مطالب منتشر شده در دنیا را بخوانید به سرعت از زندگی سیر می شوید . شما می توانید با انتخاب مطالب مورد علاقه خود به دنبال کردن بخش کوچک اما مفیدی از مطالب بپردازید ، برای مثال فقط به دنبال نتایج بازی فوتبال در مورد تیم مورد علاقه خود باشید لزومی ندارد که تمام لیگ ها را دنبال کنید .

یکی از شیوه های مفید هوشمند عمل کردن مدیریت زمان است . به جای اینکه تمام روز به کارهای مختلف مشغول شوید و از هر کدام بخشی را انجام دهید ، برای هر کاری زمانی را تعیین کنید و کارها را در زمان خود به طور کامل به پایان برسانید . انجام یک کار به طور کامل بهتر از شروع کردن چندین کار و رها کردن آنها به صورت نیمه تمام است .

نکته چهارم - همه اینها وسیله هستند ، به دنبال هدفهایتان باشید

بعضی وقتها ابزارها جای اهداف را می گیرند ، برای مثال یک دوربین عکاسی که طراحی جالبی دارد و امکانات زیادی را در خود جای داده فرد را به امتحان کردن امکانات مشغول می کند و باعث می شود که هدف اصلی که عکس گرفتن است فراموش شود . اگر ابتدا بدانید که چه می خواهید آن وقت می توانید تصمیم بگیرید که از چه ابزاری استفاده کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید .

بگذارید یک مثال بزنم . اگر بخواهید به همه وبلاگهای مورد علاقه خود سربزنید وقت زیادی را باید صرف بازدید از هریک از آنها بکنید ، راه حل ساده است کافی است از یک خوراک خوان مانند گوگل ریدر استفاده کنید . حال شخصی را در نظر بگیرید که به دنبال انتخاب یک قالب مناسب برای وبلاگ خود است یا می خواهد با بررسی طراحی وبلاگ های دیگر به مشکلات طراحی وبلاگ خود پی ببرد ، آیا استفاده از یک خوراک خوان برای چنین فردی نیز مناسب است ؟

نکته پنجم - تفریح کنید

از این ابزار های استفاده کنید و سعی کنید حداکثر بهره بردای را از آنها داشته باشید ، اما مراقب باشید که به آنها وابسته نشوید . همین حالا بسیاری از افراد هستند که بدون چک کردن ایمیل خود یا خواندن تمام خوراکهایشان نمی توانند روی موضوع دیگری تمرکز کنند ، این گونه افراد به اینترنت معتاد شده اند .

می دانید چه وقت می گویند شما به اینترنت معتاد شده اید ؟

مسلما زمانی که ساعت 3 نیمه شب از خواب بیدار می شوید ، به دستشویی می روید و در هنگام بازگشت این فعالیت مفید خود را توییت می کنید !

 

این مطلب برداشت آزادی است از این مقاله

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "بهت زدگی در دنیای سایبر یا چگونه زندگی سایبر خود را مدیریت کنیم"

ارسال یک نظر