این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

محافظت از کلمات عبور

{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

امروزه با پیشرفت اینترنت و تکنولوژی کمتر کسی را می توان پیدا کرد که مجبور به حفظ چندین نام کاربری و کلمه عبور مختلف نباشد . اطلاعات مربوط به حسابهای ایمیل ، شبکه های اجتماعی ، انجمن ها ، مدیریت وبلاگ یا وبسایت ، کلمات عبور کارتهای بانک و حساب های کاربری در سیستم عامل و … .

بخاطر سپردن این تعداد کلمات عبور که هر کدام برای حفظ امنیت بیشتر دارای الگوی پیچیده و خاص خود هستند کاری است بسیار دشوار و همواره این احتمال وجود دارد که فراموش شوند . نوشتن این گونه اطلاعات مهم برروی کاغذ یا به صورت منسجم در یک دفتر یا سررسید نیز از نظر امنیتی کاری است اشتباه . اما راه حلی که می توان به آن اعتماد کرد استفاده از یک نرم افزار مدیریت کلمات عبور است .

Keepass یکی از این نرم افزار هاست که به صورت منبع باز انتشار پیدا می کند . این نرم افزار بر پایه پایگاه داده عمل می کند و می تواند تمامی حسابهای کاربری و کلمات عبور را ضمن دسته بندی منطقی در یک فایل داده با رمز نگاری پیشرفته ذخیره کند . هر یک از این فایل داده ها می تواند توسط یک کلمه عبور یا یک فایل حاوی کلید و یا ترکیبی از این دو محافظت شود . بنابراین کافی است تمام اطلاعات خود را به این نرم افزار سپرده و فقط یک کلمه عبور را به خاطر بسپارید .

اطلاعات بیشتر و دریافت

دریافت از Filehippo

دریافت نسخه قابل حمل (Portable)

نسخه قابل حمل چیست ؟

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "محافظت از کلمات عبور"

ارسال یک نظر