این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

اهدای خون ، اهدای زندگی

{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

 

خون سالم، نجات دهنده زندگی است . همه روزه در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کنند ، بطوريکه از هر سه نفر مردم دنيا ، يک نفر در طول زندگی احتياج به تزريق خون و فرآورده های خونی پيدا می کند .
بارزترين مثال برای موقعيت هايي که در آن نياز مبرم به خون پيدا می شود عبارتست از زمان بروز حوادث و سوانح گوناگونی نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی . همچنین خانم های باردار در حين زايمان ، نوزادان و بخصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند ، از جمله ديگر نيازمندان به خون می باشند . از طرفی بيماران سرطانی که تحت شيمی درمانی يا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های آن هستند ؛ و بسياری از ديگر بيماران نيز ناگزيرند برای بهره مندی از يک زندگی نسبتاً طبيعی برای تمامی عمر به شکل منظم خون يا فرآورده هاي خوني دريافت نمايند ، مانند بيماران تالاسمي و هموفيلي .

در حال حاضر، با وجود پيشرفتهای چشمگير در زمينه علم پزشکی هنوز هيچگونه جايگزين مصنوعی برای خون ساخته نشده است و فقط خونی که توسط انسانهای نيکوکار اهدا می شود، می تواند جان انسانهای ديگر را از مرگ نجات بخشد. عدم وجود جايگزين مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی ، هميشگی بودن نياز به خون و فرآورده های آن سبب شده تا اهدای خون از اهميت و جايگاه ويژه ای برخوردار شود .

گروه های خونی شامل چهار گروه زیر است :

1- گروه O

2- گروه A

3- گروه B

4- گروه AB

هر گروه خونی می تواند از همگروه خود خون دریافت کند ، اما چند استثنا هم وجود دارد . گروه O می تواند به تمام گروه ها خون بدهد ، این گروه به «خون دهنده همگانی» شهرت دارد . گروه AB می تواند از تمام گروه ها خون بگیرد ، این گروه به «خون گیرنده همگانی» شهرت دارد .

اما جدا از گروه خونی ، همواره در تمام دنیا برای همه این گروه ها نیاز وجود دارد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه اهدا و مراكز اهدای خون به سایت سازمان انتقال خون ایران مراجعه کنید .

روابط عمومي و اموربين‌الملل سازمان انتقال خون قصد دارد با جمع آوري اطلاعات اهداكنندگان و علاقمندان به انتقال خون در سرتاسر كشور فرصتي براي ارتباط بيشتر آنان را فراهم كند. در ضمن جديدترين اخبار و اطلاعات مربوط به انتقال خون و اهداكنندگان در دسترس اعضا قرار خواهد گرفت.

با واردكردن اطلاعات خود در اين مجموعه ضمن بهره‌گيري از خدمات روابط عمومي و امور بين‌الملل مي‌توانيد با ساير علاقمندان به انتقال خون و اهداي خون به تبادل نظر و اطلاعات بپردازيد.

برای پر کردن فرم مذكور به اینجا بروید

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "اهدای خون ، اهدای زندگی"

ارسال یک نظر