این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

حل مشکلات مربوط به فونت‌

تگها : ،
{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

امروز تو سازمان یه فایل وُرد به من دادن تا ویرایش کنم، اما رو هر سیستمی که می‌خواستم بازش کنم مشکل فونت داشتم؛ رو هیچ کدوم از سیستم‌های سازمان فونت‌های فارسی نصب نشده بود. کلی دردسر کشیدم تا فونت‌ها رو پیدا کنم، دانلود کنم و رو سیستم‌ها نصب کنم.

راه حل آنلاین: کل فونت‌های فارسی لازم را در یک فایل زیپ از اینجا بگیرید.

راه حل آفلاین: فونت‌ها را با فایل خود ذخیره کنید.

برای این کار در آفیس ماکروسافت به قسمت Options بروید سپس در زبانه Save گزینه Embed font in the file را پیدا کرده و تیک بزنید. توصیه می‌شود دو گزینه زیر آن را نیز تیک بزنید. سپس فایل خود را ذخیره نمایید.

wordoption1 wordoption2

این امکان در OpenOffice.org هنوز وجود نداره، اما به عنوان یک کمبود گزارش شده که امیدوارم زود تر اضافه بشه.

پ.ن.: فارسی را پاس بداریم؛ فونت نه، قلم.

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "حل مشکلات مربوط به فونت‌"

ارسال یک نظر