این وبلاگ به wordpress.com منتقل شده است.

آدرس جدید

alibroujerdi.wordpress.com

نمایش یا عدم نمایش فایل های پنهان فقط با یک کلیک

تگها : ،
{ ارسال شده در توسط علی بروجردی }

البته درسته که به نظر خیلی ها اوبونتو سیستم عامل برتری نسبت به ویندوزِ، اما باید توجه داشت که هنوز کاربران ویندوز اکثریت کاربران کامپیوتر های خونگی رو تشکیل می دن؛ این یک واقعیت که سویچ کردن به اوبونتو برای خیلی ها سخته در مواردی هم این کار اصلاً امکان نداره برای مثال خود من در اداره نمی تونم اوبونتو نصب کنم. بنابر این تصمیم گرفتم که تا جایی که امکان داره امکانات اوبونتو رو به وسیله نرم افزار های رایگان به ویندوز بیارم. این هم اولین این امکانات.

یکی از امکاناتی که در ubuntu وجود دارد امکان چرخیدن بین نمایش فایل های پنهان (Hidden) و عدم نمایش آنها با یک کلید میانبر است. این کلید میانبر در اوبونتو WinKey+H است. کاربران ویندوز می توانند این قابلیت را با یک نرم افزار بسیار کم حجم (226 کیلو بایت) به سیستم عامل خودشون اضافه کنن. این نرم افزار اینجاست.

نحوه استفاده خیلی ساده است. نرم افزار رو از حالت فشرده خارج کنید و اجراش کنید، حالا برای سویچ بین نمایش یا عدم نمایش فایل های پنهان شده کافیِ که از كلید تركیبی WinKey+H استفاده کنید. این نرم افزار هیچ رابط کاربری نداره، برای بستنش هم باید از Task Manager استفاده کنید.

اگر از این نرم افزار راضی بودید و خواستید روی سیستم نصبش کنید کافیِ فایل اجرایی رو به پوشه startup انتقال بدید.

برای باز کردن پوشه startup هم باید توی نوار آدرس بنویسید shell:startup.

shell:startup

Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other ::

هیچ بازخوردی "نمایش یا عدم نمایش فایل های پنهان فقط با یک کلیک"

ارسال یک نظر